Google+ Followers

niedziela, 15 marca 2015

Książka tygodnia i moje plany...

Dawno nie sygnalizowałem nic w tej formie, a szkoda, bo warto się dzielić na bieżąco tym wszystkim, co mam w planach, co nowego pojawia się w literaturze. Również to, czym dzielą się ze mną zaprzyjaźnione już Wydawnictwa. A jest już kilka takich, z którymi działam od dawna i mam nadzieję, że nasza współpraca będzie szła w coraz szerszym kierunku, jakim są już dwa Patronaty medialne. Najbliższy, który już jest w toku to Niespodzianka na 6 liter.

Bieżącą, 50 jubileuszową Książką tygodnia jest powieść Tammary Webber Tak blisko...
W dalszej kolejności wygląda to następująco:

1. Niespodzianka na 6 liter, czyli Książka pod Patronatem (...) Kiedy na horyzoncie pojawia się Czerwona Czapeczka, to, co było wcześniej nie było ani dobre, ani szczególnie udane. Świat Magdaleny przybrał odcienie szare, pozbawione blasku. Rzadko, kiedy w jej okno zaglądało Słońce. I oto mały promyk w osobie Czerwonej Czapeczki przynosi nadzieję, że w życiu Magdaleny być może coś się odmieni.;

2. Tak krucho..., (...) Historia, której trudno się oprzeć, uczucia, tak bliskie i w żaden sposób niepozbawione życiowej namacalności. I styl, który przenika wszystkie komórki już od pierwszej strony... Historia poznawania się, odkrywania, komunikowania, czy wreszcie zbliżania się ku sobie. Jacqueline dzięki szybkiej reakcji Lucasa nie doświadczyła tego, czego w dzieciństwie był świadkiem Landon. To również wtedy Lucas pragnąc uciec od koszmarnych wspomnień sięgnął po swoje drugie imię Landon na nim od zera tworząc swoją nową tożsamość.; 

3. Odłamki, (fragment notki wydawniczej) Ismet kocha teatr, chce się umawiać na randki i pić wino z przyjaciółmi. Ale w rozdartej okrutnym konfliktem etnicznym Bośni nie ma na to miejsca. Po dramatycznych wydarzeniach chłopak zostawia całą rodzinę. Zostaje uchodźcą. Jednak ucieczka do amerykańskiego raju tylko pozornie jest wybawieniem…
Mustafa Nalić jest żołnierzem. Jego rzeczywistość to wszechobecne okrucieństwo, śmierć najbliższych i frontowe koszmary. Losy dwóch młodych mężczyzn zaczynają się ze sobą niebezpiecznie splatać. Jakby należały do jednego człowieka… Kim naprawdę są Ismet i Mustafa?
Odłamki to imigracyjna powieść z przejmującą panoramą umęczonego wojną kraju i jednocześnie niezwykła „autobiografia” – element terapii Ismeta Prcicia. Książka zachwycająca młodzieńczą nadzieją i humorem, a także wielką dojrzałością w rozliczeniu wojennej traumy.; 

4. Ostatni pociąg do Babylon, Moją uwagę zwróciła okładka, krótkie wprowadzenie, które na jej łamach odnalazłem. A po przeczytaniu kilkunastu stron nie miałem wątpliwości, że będzie to lektura, która pochłonie mnie bez reszty.

Fakt, nie jest łatwa i nie jest lekka w odbiorze, bo temat samobójstwa niesie za sobą niekończącą się traumę. Zwłaszcza samobójstwa najlepszej przyjaciółki. Zwłaszcza, gdy samemu taki krok się rozważa. Nawet, jeśli tylko i wyłącznie w postaci listów pożegnalnych, które głęboko ukryte tkwią pod materacem.

Charlee Fam stworzyła powieść niezwykłą, niesamowitą, wręcz fenomenalną. Powieść, która daje mocnego, emocjonalnego kopa i długo po lekturze nie pozwala się otrząsnąć. 'Ostatni pociąg do Babylon' trzeba mieć, trzeba poznać, trzeba przeczytać!

Wszystko, co trzeba zrobić to rozgościć się przed Kominkiem i cieszyć się jego ciepłem.
Na marginesie, od dawna nie zrobiłem jednego, dobrego zdjęcia... inspirujące twarze mile widziane.