Google+ Followers

wtorek, 8 września 2015

Światowe metropolie - Warszawa

Władze przywiązywały dużą wagę do wyglądu nadbrzeży, a przede wszystkim do sprawnej komunikacji przez mosty. W 1935 roku z inicjatywy prezydenta Starzyńskiego rozpoczęto wstępne prace na projektem nowego mostu drogowego przy ulicy Karowej, ponieważ most Kierbedzia był coraz bardziej obciążony. Nowy most miał nosić imię Józefa Piłsudskiego. Projekt nagrodzony na konkursie przewidywał budowę dwupoziomowego mostu stalowego na kamiennych filarach. Miał on być połączony tunelem od ślimaka przy ulicy Karowej do placu Żelaznej Bramy. Rozpoczęcie robót planowano na 1941 rok. Oczywiście projektu tego nie zrealizowano, natomiast na wysokości Starego Miasta zdążono obudować wybrzeża kamienną balustradą. Kamienne ciosy na balustradę pochodziły w części z rozbiórki soboru na placu Saskim. [s. 228]
 

Maria Barbasiewicz, Warszawa. Perła Północy, Dom Wydawniczy PWN, Warszawa 2014