Google+ Followers

piątek, 23 października 2015

Plecak pełen książek, czyli owocny dzień na 19 Międzynarodowych Targach Książki w Krakowie

W planach w sumie miałem dwa twórcze dni, ale skończyło się na jednym, jednak i tak był bardzo owocny. Okazało się również w trakcie kilku rozmów, że nie straciłem wczoraj zbyt wiele, więc nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie od dawna wpisały się w kulturalny kalendarz miasta. Stąd jego tegoroczna 19 edycja, jak zawsze przyciąga liczne grono wystawców, setki zaproszonych gości i tysiące odwiedzających halę EXPO przez cztery kolejne dni.
Wcześniej założyłem sobie plan, który obejmował przede wszystkim odwiedzenie tych wszystkich wydawnictw, z którymi  od dawna, ale też od niedawna działam i mam doskonałą współpracę. Nawiązanie nowych kontaktów nie udało się na tyle, na ile początkowo liczyłem. Jednak, jak to czasem w życiu bywa - nie można mieć w życiu wszystkiego. Warto cieszyć się tym, co jest, a nie patrzeć na to, czego nam w życiu brakuje - luźny przekład szklanki do połowy pełnej i pustej.
Poniżej pojawi się lista ułożona w charakterze alfabetycznym, aby nikt nie czuł się pokrzywdzony. Lista tych wszystkich wydawnictw, które mi udało się nawiedzić, odwiedzić, krótko lub dłużej porozmawiać, również odświeżyć kontakty. Z nimi działam, współpracuję tworząc nową, literacką rzeczywistość tego wszystkiego, czym dzielę się później z Wami przed Kominkiem.
Wspominam o tym dlatego, że jest jeszcze czas i okazja, aby osobiście odwiedzić Targi i nie tylko kupić wiele doskonałych książek po wyjątkowo atrakcyjnych cenach, ale też spotkać swoich ulubionych autorów. Na najbliższe dwa dni szykuje się bardzo bogata lista autorskich spotkań, których szczegóły można poznać w TYM MIEJSCU.
W plecaku znalazło swoje miejsce siedem interesujących pozycji, kilka innych dotrze do mnie wkrótce. O nich z całą pewnością będzie czas, aby obszernie opowiedzieć i nad każdą z nich z uwagą się pochylić. Ciekawostką podróży powrotnej była rzadko spotykana kolejka na dworcu PKS w Krakowie na autobus do Katowic. Rzadko, bo tak długiej kolejki nie widziałem dawno. Jednak podróż powrotna przebiegła bez zarzutu już z lekturą Trzech odbić w lustrze.


Lista moich wydawnictw wraz z numerami stoisk:

1. Agora - A11;
5. Replika - B47;
6. SQN - D37;
7. Wielka Litera - D19;
8. Znak - C29;
9. Zysk i S-ka - D35.

Serdecznie polecam!