Google+ Followers

niedziela, 22 listopada 2015

Film Twojego roku urodzenia... Gwiezdne wojny

Nie miałem specjalnego problemu z wybraniem przełomowego filmu Twojego roku urodzenia Agnieszka Średnicka. Rok 1977 przyniósł kilka istotnych produkcji i do nich można się odnieść, jednak jeśli pada po raz pierwszy innego wyboru być nie może, niż Gwiezdne wojny. Powracały już czterokrotnie, nie biorę tu pod uwagę najnowszej odsłony, ale to, co pojawiło się po raz pierwszy zapisało się już złotymi zgłoskami w historii kina.

Teoretycznie film wyprodukowany za 11 milionów dolarów, który zarobił ponad 460 milionów, raczej nie zapowiadał się na przebój, a już nie na pewno największy sukces kinowy wszech czasów.

Ten nagrodzony siedmioma Oscarami obraz nie należał nigdy do moich szczególnie ulubionych filmów. Nigdy nie byłem fanem rycerzy Jedi, nigdy też jako dziecko nie biegałem ze świetlnym mieczem. Jednak, jakkolwiek było George Lucas jakże skromnymi środkami stworzył dzieło, które śmiało przeskoczyło nie jedną, a przynajmniej dwie epoki. Stąd też nie dziwi fakt, że powstawały kolejne odsłony gwiezdnej sagi, a mało znany wcześniej Harrison Ford stał się stopniowo od 1977 gwiazdą światowego formatu.

Sceny rozgrywające się na Tatooine filmowano na planach w Tunezji. 

1977 - Gwiezdne wojny
1984 - Terminator
1993 - Fortepian
1998 - Biegnij, Lola, biegnij 
???

Twojego, ale też mojego, bo od tego tak naprawdę zaczęliśmy. Wystarczy w wiadomości w Grupie Cinema Malena lub mailem kominek@agkaminski.pl podać mi swój rok urodzenia udzielając też ewentualnie zgody na podanie imienia i nazwiska i pozwolić mi wybrać przełomowy film Twojego roku urodzenia. Dzięki publikacji 1001 filmów które musisz zobaczyć pojawił się tytuł otwarcia - Ojciec chrzestny.

http://koominek.blogspot.com - siedemdziesiąt jeden tematycznych szufladek i zapewne na nich się nie skończy, 
zapraszam w odwiedziny do bloga, aby klimat Kominka oczarował Cię bez reszty...