Google+ Followers

poniedziałek, 16 listopada 2015

Film Twojego roku urodzenia... Top Gun

Twojego, ale też mojego, bo od tego tak naprawdę zaczęliśmy. Wystarczy w wiadomości w Grupie Cinema Malena lub mailem kominek@agkaminski.pl podać mi swój rok urodzenia udzielając też ewentualnie zgody na podanie imienia i nazwiska i pozwolić mi wybrać przełomowy film Twojego roku urodzenia. Dzięki publikacji 1001 filmów które musisz zobaczyć pojawił się tytuł otwarcia - Ojciec chrzestny.
Dziś film roku urodzenia bliskiej mi Damy. Tak naprawdę mam wrażenia, że z dwóch tytułów, które w tym roku miały przełomowy charakter właśnie Top Gun będzie Jej bliższy. Obraz, którego specjalnie nie trzeba przedstawiać. Tom Cruise obok kilku innych aktorów dzięki temu filmowi wypłynął na szerokie wody Hollywood, a nagrodzony Oscarem utwór Take My Breath Away, który zawdzięczamy formacji Berlin na długo zagościł na listach przebojów. Chyba największy, najbardziej znany ich przebój.
Top Gun został dedykowany Artowi Schollowi, pilotowi kaskaderowi, który rozbił się w samolocie w trakcie kręcenia zdjęć.

1984 - Terminator
1986 - Top Gun
1987 - Niebo nad Berlinem
1993 - Fortepian
1998 - Biegnij, Lola, biegnij
???


http://koominek.blogspot.com - sześćdziesiąt osiem tematycznych szufladek i zapewne na nich się nie skończy, 
zapraszam w odwiedziny do bloga, aby klimat Kominka oczarował Cię bez reszty...