Google+ Followers

piątek, 11 marca 2016

Dziś w TV

Dom z piasku i mgły, Stopklatka TV, 20:00 2016.03.11
Piękny, pełen emocji dramat psychologiczny będący adaptacją książki pod tym samym tytułem w moim osobistym spojrzeniu. Rok produkcji - 2003.

(...) Wakacyjna lektura wywołała we mnie w tamtym okresie emocjonalną burzę. Czytając walczyłem z uczuciami, emocjami, gdyż te krok za krokiem były coraz większe i coraz mocniej dotykały mej duszy. Wtedy nie starałem się dopasowywać postaci do konkretnych aktorów, choć czasem lubię to robić.

Pierwsze zetknięcie się z tym tytułem w prasie nie wywołało żadnego efektu. Przeszedłem obok niego obojętnie, jednak nie na tyle, aby o nim zapomnieć. Coś zakiełkowało w moim umyśle i po jakimś czasie uświadomiłem sobie, iż właśnie ten tytuł jest mi bardzo dobrze znany. Chcę po niego sięgnąć, chcę się nim delektować, mając świadomość, iż może być to filmowy deser.

Idąc dalej tym wątkiem, gdybym obsadził w roli irańskiego emigranta, Bena Kingsley’a nie mógłbym dokonać lepszego wyboru. Jakże wymowna jest jego rola w Liście Schindlera, to zażenowanie, prostolinijność, pełne podporządkowanie się okupantowi, a jednocześnie uchronienie od zagłady i determinacja w walce o każde ludzkie życie.

Pełny tekst recenzji dostępny jest w TYM MIEJSCU.


http://koominek.blogspot.com - osiemdziesiąt jeden tematycznych szufladek i zapewne na nich się nie skończy, 
zapraszam w odwiedziny do bloga, aby klimat Kominka oczarował Cię bez reszty...