Google+ Followers

niedziela, 1 maja 2016

Film Twojego roku urodzenia... Niebo nad Berlinem

Po przerwie (kolejnej niestety) wracamy do cyklu, który bardzo mi się spodobał i warto go rozwijać tak szeroko i obszernie, jak tylko będzie to możliwe. Jedno, co ważne, w całości opiera się na jednej, doskonałej publikacji noszącej tytuł 1001 filmów które musisz zobaczyć. Z niej czerpię inspirację, po nią sięgam i to dzięki niej pojawiły się poniższe tyty i jestem przekonany, że pojawią się kolejne. Stąd na plakacie każdego filmu malutka przebitka z okładką wydawnictwa, o którym wspominam.
Rok Twojego urodzenia Joanna Kusak przyniósł kilka interesujących tytułów. Jednak dla Ciebie wybrałem film, z którym jak dotąd zetknąłem się tylko raz i o tak dawna, że świadomość tego dzieła stała się bardzo ulotna, jednak mimo wszystko warto je pokazać i warto się nim podzielić, gdyż ma w sobie coś szczególnego.
Metafizyka tego filmu onieśmiela, zaskakuje, inspiruje. Mogli byśmy powiedzieć, że znamy coś podobnego, coś, co powstało rok później i wbrew pozorom mielibyśmy rację. Film, o którym myślę pominę milczeniem, gdyż być może będzie okazja, aby powiedzieć wkrótce o nim szerzej. Faktem jednak jest, że dzieło Wima Wendersa kręcona w ruinach Berlina, w jego naturalnych plenerach, w czerni i bieli, ale też w kolorze, w konfrontacji anioła Damiela z istotami ziemskimi, z piękną Marion, czy może rolą, w którą wcielił się Peter Falk odgrywający w tym filmie samego siebie, grającego przed laty doskonale wszystkim znanego porucznika Colombo.
Niebo nad Berlinem ma w sobie wyjątkową dawkę pozytywnych myśli, podkreślonych pięknymi, urzekającymi zdjęciami i jeśli mnie pamięć nie myli refleksyjną muzyką. 

Jako filtr do kręcenia czarno-białych zdjęć posłużyła pończocha babci Henriego Alekana. 

1984 - Terminator
1986 - Top Gun
1987 - Niebo nad Berlinem
1993 - Fortepian
1998 - Biegnij, Lola, biegnij
???

Twojego, ale też mojego, bo od tego tak naprawdę zaczęliśmy. Wystarczy w wiadomości w Grupie Cinema Malena lub mailem kominek@agkaminski.pl podać mi swój rok urodzenia udzielając też ewentualnie zgody na podanie imienia i nazwiska i pozwolić mi wybrać przełomowy film Twojego roku urodzenia. Dzięki publikacji 1001 filmów które musisz zobaczyć pojawił się tytuł otwarcia - Ojciec chrzestny.

http://koominek.blogspot.com - osiemdziesiąt dwie tematyczne szufladki i zapewne na nich się nie skończy, 
zapraszam w odwiedziny do bloga, aby klimat Kominka oczarował Cię bez reszty...