Google+ Followers

poniedziałek, 1 maja 2017

Moje Indie No. 04

Delhi, 20:02, 33°C
Katowice, 16:32, 9°C


Za mną cztery dni w tym szczególnym miejscu, dla zainteresowanych trzy kartki z podróży, z którymi można i warto się zapoznać. Jako, że pojawia się szósta, zapewne pojawią się kolejne dwie przed nią, aby określony porządek rzeczy został zachowany.
Tuk-tuk.
Żółto-zielony pojazd, którym nie miałem okazji się poruszać i chyba się nie zanosi, gdyż moim przewodnikiem jest kierowca, który podwozi mnie w określone miejsce, a później z niego odbiera. Chyba nie wyobrażam sobie pieszej wycieczki po tym mieście. Nie wiem, czy byłbym w stanie dotrzeć bezpiecznie z punktu A do punktu B.
Tuk-tuk.
Jest ich tak wiele w tym mieście, choć równie wiele jest wszelkiej maści samochodów, motorów, motorowerów i wreszcie, choć nie tak dużo, jak myślałem, rowerów. W trakcie podróży samochodem po mieście staram się robić zdjęcia, stąd to drugie, prezentujące akcję, którą pierwszy raz widziałem w tym mieście. Smog wczoraj i dziś miał na szczęście zielony alert, ale takie akcje, jak ta, gdy stoi się na światłach 3 do 5 minut nawet mają na względzie ograniczenie i tak nadmiernej już emisji spalin.
Tuk-tuk.
Wbrew obawom jedząc i pijąc to, co dobre i sprawdzone czuję się doskonale, choć zamiast oczyścić i zrelaksować umysł śnię jakże dziwny polski koszmar. Mam jednak nadzieję, że po raz pierwszy i ostatni w tym miejscu. Zwiedzam, oddycham tym miastem, czerpiąc z niego na tyle obszernie na ile umożliwiają mi to czas, miejsce, okoliczności i nazbyt upierdliwi ochroniarze, jak miało to miejsce wczoraj, gdy kupuję bilet za 30 rupi, a nie jak przystało na turystę za 500 rupi. Ale skoro jest pewna możliwość, to czemu nie, prawda? Obecny przelicznik to 1000 rupi - 14 euro. Stąd szybko można sobie policzyć, ile kosztuje zwiedzanie w tym mieście.
Kartka z podróży No. 05 zapewne pojawi się wkrótce. Mam taką nadzieję. Miłej lektury.

Zapraszam przed Kominek, nie tylko można się ogrzać, ale świeży powiew kultury wpływa kojąco na potargany odmętami zawodowej zamieci umysł.