Welcome To Netflix

sobota, 19 grudnia 2015

Pokłosie Konkursu literackiego... Kartka z Powstania Warszawskiego

Druga konkursowa edycja już dawno za nami i choć minął już jakiś czas od ogłoszenia wyników wciąż jest kilka prac, które choć nie pojawiły się w finale wywarły na mnie wyjątkowo duże wrażenie. Poziom tej edycji był bardzo wyrównany, a ja jestem już myślami przy kolejnej edycji, która chciałbym, aby była jeszcze lepsza, jeszcze dalej dotarła. Jest trochę czasu, aby się do niej przygotować. Jednak za nim do niej dojdzie niech myśli Wasze i uczucia dotyka wszystko to, czego ja byłem świadkiem borykając się z bardzo trudnymi wyborami, która z prac jest lepsza, a która może odrobinę gorsza...
Wiersz Magdaleny Stępień choć nie wszedł do ścisłego finału pozostawił w nas niezatarte wrażenie wyjątkowo wysokiego poziomu tego konkursu. Krótki, ale jakże wymowny wiersz poleca się do lektury.

Dziś – jutro – pojutrze

te zamierzchłe czasy
podręcznikowo żółta historia
przyprószona
śniegiem kolejnych dziesięcioleci
dawno nas młodych nie sięga


szare szeregi
walczą już tylko na srebrnym ekranie
heroicznie rzucani
na arsenału szaniec


ale kiedy przyjdzie odwilż

Broniewski
zaciągnie się rzewnie papierosem
zapłacze nad losem
oświęcimskiej Marii


Szpilman
kolejny raz udręczony
zagra balladę g-moll Chopina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Literacka przestrzeń również w drugim blogu.